ÄNTLIGEN! inomparentesfärdigtmanusetc.

Av någon mysko anledning har jag inte kunnat logga in på min blogg förens idag! Jag känner mej hemsk som inte har uppdaterat på ett tag nu, när det faktiskt har gått frammåt med mitt projekt!

Jag har lagt till dikter till mitt manus, rättstavat det och skickat det till en väninna som är halv-engelsk för att läsa igenom och se om hon hittar något jag missat.
Min kära Jessi står för foto-omslaget till boken, men jag vet inte än om jag ska ha fotot hon redan har tagit eller om vi ska förnya det...hmm..måste snacka med henne och se vad hon har för idéer. Hon är i och för sig rätt upptagen med sina foto-projekt, men någon dag ska jag väl få tag på henne ;) Skulle vara skönt att ha fotot för omslaget klart så jag kan lägga in det i manuset och se hur det skulle kunna se ut...

Förlag.
Tänkte kontakta både Modernista/Koala Press, Ink Me och Albert Bonniers Förlag. Endel av dessa har gett ut diktsamlingar av bl.a Regina Lund och Sofia Rapp Johansson, så dom är ju i linje med vad jag söker för förlag. Men har insett vilken djungel det är i bokförlagsvärlden! Och endel är ju väldigt petiga med att dom inte ger ut något på engelska... då är jag ju körd..:-/
Har ju även kollat upp Books-On-Demand och Vulkan, men på något sätt får jag en oproffisionell uppfattning, speciellt av Vulkan :-/ Känns inte riktigt som det är min grej, det där förlaget i alla fall... Books-On-Demand är dyra, så just nu har jag inte råd med dom.

Jag kommer leta lite till, sen kommer jag väl skicka ut till alla förlag jag samlat på mej och hoppas på det bästa! Jag vet att jag kommer ha ett KILLER manus att skicka ut väldigt snart i alla fall. Jobbar som ett as med det här projektet så något ska det fan bli av det! ;D

Om någon av er där ute som läser detta ha någon kontakt med ett bokförlag eller har fler idéer så hör av er. Jag är öppen för allting :)

Hoppas att blogg.se fortsätter att fungera nu så jag kan uppdatera det mer nu efter varje grej jag gör med manuset, bokförlagskontakter etc.

(Och föresten, ni har väl inte glömt bort att äta semlor idag? ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0